Lediga ekonomijobb

Varje ny utmaning ger ny kompetens som fogas till det som du redan kan. Hitta ditt nästa steg här.

Kundansvarig Redovisningsekonom till ICA Affärsservice

Redovisnings­ekonomGöteborg

Gillar du dynamiken i en verksamhet som är kundorienterad? Anser du att månadsrapporten är startskottet för den värdeskapande och roliga delen av arbetet? När vi nu letar efter nästa kundansvariga redovisningsekonom så söker vi dig som kan svara ja på de frågorna. Vi letar efter dig som förstår vikten av en stabil och kvalitativ basleverans till kund men går i gång på saker som analys, nyttomaximering, verksamhetsutveckling och att göra skillnad!

Värdesätter du balans i tillvaron? På ICA Butiksekonomi finns många kollegor med samma ansvarsområden. Här hjälper man till när någon hamnar efter och täcker upp för varandra vid frånvaro – är du sjuk eller har semester så finns det kollegor som levererar det som är kritiskt!

Hur din vardag kommer se ut
Du kommer att sammanställa och kvalitetssäkra månadsbokslut, årsbokslut, årsredovisningar och rapporter för de ICA butiker (kunder) som ditt team arbetar med. Du arbetar även med andra konsulttjänster som till exempel deklarationer, budget, analyser och uppföljning. Du kommer att arbeta i ett team med redovisningsekonomer, där du har ansvaret för helhetsleverans mot kund, vilket bland annat innebär kundkontakt på daglig basis. Du kommer dessutom att besöka ett flertal av dina geografiskt spridda kunder under året.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

  • Bokslut, årsredovisning, uppföljning
  • Kundansvar i leverans gentemot teamets kunder
  • Kvalitetssäkring av processen och samordning i kundteamet
  • Analys och rådgivning

Våra förväntningar på dig
Du har ett team med kollegor som förser dig med redovisningstjänster och reskontrafunktioner. Teamet ska tillsammans skapa en leverans med hög kvalitet till respektive ICA-handlare.

Du förväntas kunna planera och prioritera ditt arbete på ett självständigt sätt. Som kundansvarig är det ditt ansvar att få ihop en helhet av teamets olika funktioner och arbete. Dina viktigaste uppgifter är att skapa en god relation till kunden, strukturera och prioritera arbetet för att hålla deadlines med god kvalitet och effektivitet. Utöver det förväntas du även delta aktivt i förändringsarbete, vara flexibel och stötta kollegor i organisationen vid behov.

Din bakgrund

Du har åtminstone fem års erfarenhet av självständigt arbete med redovisning, bokslut, årsredovisning, deklaration och analys. Är du bekant med utmaningarna och möjligheterna kring 3:12-reglerna så är det fantastiskt!

Vi ser gärna att du har arbetat ett par år på en redovisningsbyrå med eget kundansvar eller i annat detaljhandelsföretag. Du har god analytisk förmåga, har helhetsförståelse för ekonomiska samband, kan dra slutsatser och kommunicera dessa pedagogiskt; både till teamet men framför allt till kunden. Du har erfarenhet av att stötta kunder med analys och kan se vad siffror betyder, inte bara att de är korrekta.

Viktiga egenskaper

I din roll är du stöttande inom redovisningsfrågor internt men även ekonomisk rådgivare mot kund. Av den anledningen är det viktigt att du är social, duktigt på att skapa förtroende och behålla goda relationer. För att trivas i rollen är du driven, positiv, nyfiken och har en stark vilja att lära dig nya saker. Du tycker det är kul med förändring och förbättring, är proaktiv i ditt förhållningssätt och har förmågan att prioritera utifrån den föränderliga vardag som arbete mot kund innebär. Du är en lagspelare som har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Vad erbjuder vi?

På ICA Affärsservice finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka med den enskilda ICA-handlarens entreprenörsanda. Vi är i ständig förändring och det händer alltid nya saker vilket leder till utvecklande arbetsdagar. ICA ligger i framkant när det gäller många områden och ICA Affärsservice satsar hela tiden på innovation inom ekonomi- och lönetjänster för framtiden.

Som en del av ICA Affärsservice kommer du att arbeta tillsammans med många engagerade och professionella kollegor som sätter en stolthet i att alltid göra våra kunders vardag enklare. Vill du så finns fantastiska möjligheter att utvecklas med oss!

Hur gör jag nu?

I den här rekryteringen samarbetar ICA Affärsservice med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769 alternativt Anette Zantelid på telefon 0732-036777. Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Sök jobbet
Kundansvarig Redovisningsekonom till ICA Affärsservice

Elin Antonsson

Göteborg

Rekryteringschef Väst, Rekryteringskonsult

Vi ses på LinkedIn!

+46 70 931 87 69

Om ICA Affärsservice

Hos oss på ICA Affärsservice finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka med den enskilda handlarens entreprenörsanda. Vi är i ständig förändring och det händer alltid nya saker vilket leder till utvecklande arbetsdagar. ICA ligger i framkant när det gäller många områden och ICA Affärsservice satsar hela tiden på innovation inom ekonomi- och lönetjänster för framtiden.
Som en del av ICA Affärsservice kommer du att arbeta tillsammans med många engagerade och professionella kollegor som sätter en stolthet i att alltid göra våra kunders vardag enklare. Vill du så finns fantastiska möjligheter att utvecklas med oss!

Ekonom med pennmustasch

Funderat på att bli konsult?

Rollen som konsult ger en möjlighet till utveckling som är svår att matcha, eftersom du på kort tid kan se hur flera olika företag jobbar och därmed kan plocka ut kunskapsmässiga russin.

 

Läs mer om konsultlivet

Inget jobb som känns hundra? Regga ditt CV.

Mer än 50% av de jobb vi tillsätter sker via search och annonseras därför inte ut – därför blir vi glada om du reggar ditt CV här. Då kan vi hitta dig ändå, eller rättare sagt; då kan ditt drömjobb hitta dig.

 

regga ditt cv