Redovisningschef till Convini
Redovisningschef • Solna
Vill du ta nästa steg som operativ ledare i ett marknadsledande företag inom hållbara mat- och dryckeslösningar för arbetsplatser? Brinner du för personalledning och redovisning och vill vara med i bolagets fortsatta resa? Då kan tjänsten som Redovisningschef till Convini vara din nästa spännande utmaning!
Vad kan Convini erbjuda dig?
Convini är vi. Människorna som arbetar här. Ett prestigelöst gäng som präglas av goda relationer, serviceanda och professionalism. Och en ständig drivkraft att utvecklas. Med en kultur som andas glädje, engagemang och lösningsfokus erbjuder vi dig stort utrymme för eget ansvar och möjlighet att påverka genom egna initiativ. Det är i den andan vi gör vår gemensamma resa, där vi varje dag tänker nytt och utmanar oss själva.
Convini är nu i behov av att rekrytera en driven och operativ Redovisningschef. I rollen som Redovisningschef kommer du ha en viktig roll i Convinis fortsatta utveckling och lönsamhet. Denna roll innebär ansvar för att leda, coacha och vidareutveckla dina medarbetare. Ditt övergripande ansvar är att kvalitetssäkra redovisningen i koncernens bolag samt att säkerställa en korrekt och högkvalitativ legal och operativ rapportering. Vi söker dig som brinner för att utveckla såväl processer och rutiner som medarbetare.
Rollen är placerad på det fina huvudkontor i Frösundavik (Frösunda Allé) och du rapporterar till Ekonomichef.
I rollen ingår?
- Ansvar för att leda, coacha och vidareutveckla teamet
- Övergripande ansvar för redovisningen
- Ansvar för månadsvis konsolidering och rapportering
- Ansvarig för rapportering och analys av kassaflöde
- Ansvar för bokslutsarbete, årsredovisning och revision
- Ansvar för skatteberäkningar och skattedeklarationer
- Ansvar för internkontroll och processförbättring
- Ansvar för regelverket och compliance
- Delaktig i prognos, långsiktig planering och budget
- Ansvar för valuta- och riskhantering
- Stödja vid företagsförvärv och integration av nya dotterbolag
- Hantera och dokumentera Transfer Pricing
- Vara väl förtrogen med svenska lagar och regler och ansvar för att vara uppdaterad kring regelverk – K3 och IFRS
- Kontakt med många inom verksamheten samt revisorer
- Kontinuerligt förbättra befintliga rutiner/processer /systemstöd
Vem letar vi efter?
Vi söker dig som har en akademisk examen och flerårig erfarenhet från liknande roll med kvalificerad redovisning, komplexa redovisningsfrågor och rapportering, Vidare har du goda kunskaper både vad gäller K3 och IFRS och intresse av utvecklas inom koncernredovisning. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av personalledning och/eller erfarenhet av internationella bolag. Väsentligt för rollen är du har erfarenhet av att utveckla, effektivisera och automatisera processer och arbetssätt. Du är systemintresserad och har goda kunskaper i svenska, engelska och Excel.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du har goda ledarskapsegenskaper och vilja att påverka och utveckla processer och rutiner. Vidare är du självgående, proaktiv och lösningsorienterad samt har ett prestigelöst sätt. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa goda relationer med olika kontaktytor internt.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi ser fram emot att få din ansökan via mpyafinance.se så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Helene Werme på helene.werme@mpya.se eller Maria Brisheim på maria.brisheim@mpya.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!