Lediga ekonomijobb

Varje ny utmaning ger ny kompetens som fogas till det som du redan kan. Hitta ditt nästa steg här.

Head of Accounting till välkänt retailbolag i centrala Stockholm

Redovisnings­chefStockholm

Vill du sitta i förarsätet i en förändringsresa? Brinner du för ledarskap och har en god känsla för rutiner och processer? Då kan tjänsten som Head of Accounting på ett välkänt retailbolag vara ditt nästa steg i karriären.

Vi söker dig som vill spela en viktig roll i en kommande transformationsresa. I rollen är du ansvarig för att utveckla redovisningsavdelningen och säkerställa att redovisning och rapportering håller en hög standard. I tjänsten kommer du ha personalansvar för en grupp om ca 8 personer. Vidare tillkommer resor i tjänsten varför du behöver vara bekväm i det.

Rollen är placerad på huvudkontoret i centrala Stockholm och du rapporterar till CFO.

I rollen ingår:

  • Bygga din funktion och skapa välfungerande processer och rutiner
  • Utveckla arbetssätt för att nyttja systemen till fullo
  • Övergripande ansvar för redovisningen samt forecast och uppföljning av kassaflöde
  • Ansvar för månads- och årsbokslut inklusive konsolidering och rapportering
  • Skatt, moms, inkomstdeklaration och transfer pricing
  • Ansvar för upprättande av årsredovisningar för samtliga bolag inom koncernen
  • Kontinuerligt ansvar för att implementera och förbättra rutiner, processer och arbetssätt
  • Vara väl förtrogen med redovisningsmässiga lagar och regler för koncernens legala enheter samt vara uppdaterad kring regelverk – K3 och IFRS
  • Drivande av revisionsprocessen gentemot externa revisorer

 

Vem letar vi efter?
Vi söker dig som har en relevant akademisk examen och flerårig erfarenhet från liknande roll med kvalificerad redovisning, komplexa redovisningsfrågor och rapportering. Vidare har du goda kunskaper både vad gäller K3 och IFRS. Tidigare erfarenhet av personalledning är ett krav. Väsentligt för rollen är att du har erfarenhet av att utveckla, effektivisera och automatisera processer och arbetssätt. Du är systemintresserad och har goda kunskaper i svenska och engelska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du har mycket goda ledarskapsegenskaper och vilja att påverka och utveckla processer och rutiner. Vidare är du självgående, proaktiv och lösningsorienterad samt har ett prestigelöst sätt. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa goda relationer med olika kontaktytor internt.

Har vi väckt ditt intresse?  
Vi ser fram emot att få din ansökan via mpyafinance.se så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Italo Paras på italo.paras@mpya.se eller Helene Werme på helene.werme@mpya.se . Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Om Mpya Finance Search

Mpya Finance har nu via ett searchuppdrag från vår kund fått förtroende att hjälpa dem rekrytera sin nästa lysande ekonom.  Mpya Finance är det nytänkande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi. Tanken med Mpya Finance är enkel. Vårt mål är att skapa en arena där briljanta människor vill arbeta och trivas. Vår passion och vårt nytänkande ger en grund för individer, kollegor och kunder att växa och utvecklas – och att varje dag jobba för att vara den bästa arbetsgivaren och rekryteraren i vår bransch.  Vi lever våra ledord – enkelhet, engagemang och delaktighet. Vi kommer självklart berätta mer om vår kund och om rollen.  Varmt välkommen med din ansökan!

Ekonom med pennmustasch

Funderat på att bli konsult?

Rollen som konsult ger en möjlighet till utveckling som är svår att matcha, eftersom du på kort tid kan se hur flera olika företag jobbar och därmed kan plocka ut kunskapsmässiga russin.

 

Läs mer om konsultlivet

Inget jobb som känns hundra? Regga ditt CV.

Mer än 50% av de jobb vi tillsätter sker via search och annonseras därför inte ut – därför blir vi glada om du reggar ditt CV här. Då kan vi hitta dig ändå, eller rättare sagt; då kan ditt drömjobb hitta dig.

 

regga ditt cv