Lediga ekonomijobb

Varje ny utmaning ger ny kompetens som fogas till det som du redan kan. Hitta ditt nästa steg här.

Koncernredovisningsansvarig till Tele och Radio AB i Göteborg

Koncern­redovisningGöteborg

Har du ett stort intresse för redovisning och trivs med att arbeta både operativt och strategiskt? Är du är en person som älskar siffror och som värdesätter ett bra teamwork samt ett gott företagsklimat?

Tele Radio AB söker nu en Koncernsredovisningsansvarig till sitt kontor i Sisjön. I rollen som koncernredovisningsansvarig ansvarar du för att utveckla koncernens redovisning. Du kommer att ha ett tätt samarbete med andra aktörer och medarbetare i organisationen och rapporterar direkt till koncernens CFO.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Som koncernredovisningsansvarig hos Tele Radio AB arbetar du i en bred och varierande roll med kvalificerad redovisning. Du håller ihop koncernens redovisning och ansvarar för månads-, kvartals- och årsbokslut samt för årsredovisningen. Vidare är det din uppgift att utveckla system och rutiner i syfte att inhämta nödvändiga data, för att löpande kunna göra sammanställningar och analyser. Du ansvarar för att samtliga 26 bolag i koncernen har ett effektivt rapporteringssystem (OCRA) och ser till att bolagets redovisning följer lagar, regler och god redovisningssed, enligt IFRS. I arbetet ingår att samverka med dotterbolagens interna och externa ekonomifunktioner.

Din profil:

Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning och erfarenhet av koncernredovisning, gärna i ett internationellt sammanhang. Du har troligtvis en bakgrund från revision. Du har goda redovisningskunskaper och är bekväm med att upprätta månads-, kvartals- och årsbokslut enligt IFRS. Du tycker om att arbeta strategiskt och operativt med diverse förbättringsprojekt samt processutveckling inom ekonomifunktionen.

Som person är du prestigelös, ansvarstagande och lösningsorienterad med god samarbetsförmåga. Du är engagerad och vill gärna vara med och påverka bolagets utveckling. Du är tydlig i din kommunikation och har lätt för att skapa goda relationer med olika kontaktytor. Du trivs med allt ifrån interna till externa och internationella kontakter. Vidare är du noggrann och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är målinriktad. Vi ser gärna att du har vana ifrån, men framförallt intresse av, att utveckla system och rutiner. Du har goda kunskaper i Excel och vi förutsätter att du behärskar svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.

Avslutningsvis tror vi att du har gott siffersinne, aktivt omvärldsbevakar i form av lagar och regler, är logisk och har en förmåga att sammanlänka operativt arbete med Tele-Radio AB:s strategiska mål och visioner.

Hur gör jag nu?

Vi jobbar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. I den här rekryteringsprocessen samarbetar Tele-Radio AB med Mpya Finance. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Elin Antonsson 0709 – 318769 eller Elin Lindén 0760-303100

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Om Tele och Radio AB

Tele Radio AB är ett familjärt, expansivt och teknikorienterat företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför radiostyrning för industriellt bruk. Vi säljer produkter, idéer, kunnande och funktionslösningar på både nationell och internationell nivå. Vårt huvudkontor (ca 40 medarbetare) ligger i Göteborg och vi har i dagsläget 24 dotterbolag belägna i Europa, USA, och Asien. 2020 bestod koncernen av 270 medarbetare och omsatte 362 MSEK, Mer information om oss och våra produkter finns på www.tele-radio.com.

Ekonom med pennmustasch

Funderat på att bli konsult?

Rollen som konsult ger en möjlighet till utveckling som är svår att matcha, eftersom du på kort tid kan se hur flera olika företag jobbar och därmed kan plocka ut kunskapsmässiga russin.

 

Läs mer om konsultlivet

Inget jobb som känns hundra? Regga ditt CV.

Mer än 50% av de jobb vi tillsätter sker via search och annonseras därför inte ut – därför blir vi glada om du reggar ditt CV här. Då kan vi hitta dig ändå, eller rättare sagt; då kan ditt drömjobb hitta dig.

 

regga ditt cv