Lediga ekonomijobb

Varje ny utmaning ger ny kompetens som fogas till det som du redan kan. Hitta ditt nästa steg här.

Affärsmässig Head of M&A till Team Olivia

M&AStockholm

Söker du en M&A-roll i ett bolag med stark tillväxt och tydlig förvärvsstrategi där du får möjlighet att utvecklas? Då kan detta vara nästa spännande utmaning för dig! Team Olivia söker nu en Head of M&A som vill vara med och driva Team Olivias fortsatta utveckling och tillväxt.

Vad kan Team Olivia erbjuda dig?
Team Olivia är en av de snabbast växande privata omsorgsaktörerna i Norden. Historiskt har vi vuxit både på egen hand och genom förvärv av verksamheter vilket har breddat vårt erbjudande. Sedan 2010 har Team Olivia framgångsrikt genomfört närmare 50 förvärv. Koncernen är decentraliserad men kan med ett storbolags fördelar stötta verksamheterna på ett långsiktigt sätt vilket gör Team Olivia till en attraktiv partner. Team Olivia ser också att de bolag som förvärvas utvecklas genom det stöd de får av att vara del av Team Olivia. Förvärven bidrar till att verksamheten utvecklas både i sitt erbjudande och geografiskt.

Team Olivia har en stark kultur med engagerade medarbetare. Hos Team Olivia råder en varm, genuin och familjär stämning med en prestigelös kultur. Man drivs av relationer mellan människor och att få underlätta livet för många människor runt om i Skandinavien.

I rollen som Head of M&A kommer du ansvara för hela M&A processen enligt bolagets förvärvsstrategi. I förvärvsprojekten kommer du ha ett nära samarbete med flera funktioner inom bolaget såsom affärsområdeschefer, ekonomifunktionen samt externa rådgivare. En viktig del i din roll är att approchera mäklarfirmor eller andra aktörer och i mötet med dessa skapa en tillitsfull relation. I ditt ansvar ingår även att:

  • Ansvara för hela M&A processen
  • Tillsammans med juridiska och ekonomiska rådgivare utforma aktieöverlåtelseavtalet
  • Presentera förvärvsstrategier för ledningsgrupp och styrelse
  • Vara en drivkraft för hela koncernens tillväxt
  • Bevaka marknaden för Sverige, Norge och Danmark
  • Följa upp förvärv enligt plan
  • Driva ett proaktivt förvärsvarbete
  • Aktivt och praktiskt bidra till projektgruppens arbete kring förvärvet

Tjänsten är placerad i Stockholm och du rapporterar till COO.

Vem letar vi efter?
Vi söker dig som är affärsorienterad och analytisk och har erfarenhet av hela M&A processen, gärna från service- eller tjänstebranschen. Vi ser gärna att du har erfarenhet från TAS (big 4) eller som managementkonsult. Vidare har du arbetat med finansiell DD och M&A samt drivit projekt som involverar personer både inom och utom den egna organisationen. Du har också mycket god förmåga att hålla i presentationer både på svenska och engelska. I tillägg har du akademisk bakgrund inom ekonom, industriell ekonomi eller juridik.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är en engagerad, nyfiken och prestigelös person. Din förmåga att skapa kontakter och relationer är viktig för rollen och du bör trivas med att kommunicera och bygga förtroende. En tillgång för dig kommer även vara din pedagogiska förmåga för att skapa förståelse hos alla involverade parter för förvärvsprocessen. Du behöver även en fallenhet för att driva projekt och ta ansvaret för att ta dessa ända i mål. Med tanke på att M&A-processen involverar många interna och externa funktioner är det viktigt att du också har god samarbetsförmåga.

Har vi väckt din nyfikenhet och vill veta mer? 
I denna rekrytering samarbetar Team Olivia med Mpya Finance. Vi ser fram emot att få din ansökan via mpyafinance.se så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten, kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Helene Werme, helene.werme@mpya.se eller Malin Skotte, malin.skotte@mpya.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

 

Sök jobbet

Om Team Olivia AB

Team Olivia är ett ledande omsorgsföretag med tjänster inom bland annat personlig assistans, individ- och familjeomsorg och hemomsorg. Vi finns nära våra kunder på över 200 platser i Sverige, Norge och Danmark. Våra cirka 12 000 medarbetare arbetar för att göra varje enskilt liv rikare och mer värdigt, varje dag. Läs mer på teamolivia.se

Ekonom med pennmustasch

Funderat på att bli konsult?

Rollen som konsult ger en möjlighet till utveckling som är svår att matcha, eftersom du på kort tid kan se hur flera olika företag jobbar och därmed kan plocka ut kunskapsmässiga russin.

 

Läs mer om konsultlivet

Inget jobb som känns hundra? Regga ditt CV.

Mer än 50% av de jobb vi tillsätter sker via search och annonseras därför inte ut – därför blir vi glada om du reggar ditt CV här. Då kan vi hitta dig ändå, eller rättare sagt; då kan ditt drömjobb hitta dig.

 

regga ditt cv